tromaktiko: Έκκληση από το «Νταού Πεντέλης»

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

Έκκληση από το «Νταού Πεντέλης»



«Καλή σχολική χρονιά με ανοικτά σχολεία, τους δασκάλους στη θέση τους και τα βιβλία στα θρανία» ευχήθηκε ο υπουργός Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος με μήνυμά του στο Twitter, αλλά δυστυχώς η εικόνα στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο «Νταού Πεντέλης» είναι τελείως διαφορετική με αποτέλεσμα να... αναγκαστούν τα μέλη της Διοικούσης Επιτροπής του Σχολείου να απευθύνουν έκκληση προς όλους τους αρμοδίους, προκειμένου να επέμβουν άμεσα.

Η συγκεκριμένη σχολική μονάδα υπολειτουργεί και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει τα περιγράφει ο επικεφαλής της Διοικούσης Επιτροπής Γιάννης Κανάβας στην επιστολή που ακολουθεί.

ΠΡΟΣ : (1) Δ.ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ κα. ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΞΥΘΑΛΗ

(2) ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ – ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

κα. ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΚΙΣΚΗΡΑ.

(3) ΔΗΜΟΣ ΡΑΦΗΝΑΣ – ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ

ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ κα. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΗΣΤΟΥ

(4) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΕΙΔΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

κο. ΣΩΤΗΡΗ ΓΚΛΑΒΑ.

ΘΕΜΑ : ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ «ΝΤΑΟΥ ΠΕΝΤΕΛΗΣ» ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ & ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ.

Κυρίες και Κύριοι,

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2013-2014, διαψεύσθηκε αδιαμφισβήτητα η δήλωση του Υπουργού Παιδείας κου. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου ότι «κάθε μαθητής έχει τα βιβλία του και κάθε τάξη το δάσκαλο και το καθηγητή της» στο ειδικό δημοτικό σχολείο του συγκροτήματος «Νταού Πεντέλης» στο Δήμο Ραφήνας – Πικερμίου !

Η συγκεκριμένη σχολική μονάδα, με την υφιστάμενη στελέχωση, υπολειτουργεί και δεν μπορεί να υποδεχθεί τα παιδιά και να εφαρμόσει εκπαιδευτικό πρόγραμμα λόγω ελλείψεων στο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.

Πιο συγκεκριμένα :

Οι ελλείψεις στο Ειδικό Δημοτικό προσδιορίζονται ως εξής:

1. Τέσσερεις (4) Εκπαιδευτικοί Ε 70-71

2. ένας (1) εκπαιδευτικός ΠΕ 11

3. ένας (1) εκπαιδευτικός ΠΕ 16

Η έλλειψη για το Ειδικό Νηπιαγωγείο προσδιορίζεται σε έναν (1) εκπαιδευτικό ΠΕ 60-61.

Επίσης, ελλείψεις εντοπίζονται και στο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, όπου απαιτούνται τρία άτομα.

Παρά τις άοκνες προσπάθειες της Διεύθυνσης του Σχολείου, αναμφίβολα εντοπίζονται σοβαρότατες ελλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό, που εκτός της αδυναμίας εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας, ελλοχεύει και υψηλός κίνδυνος για την ασφάλεια και υγεία των παιδιών λόγω της αναλογίας εκπαιδευτικών προς μαθητές και την έλλειψη του βοηθητικού προσωπικού.

Σε μία ευνομούμενη πολιτεία και σε μια σύγχρονη κοινωνία, ένα μέτρο πολιτισμού και ποιότητας είναι η σοβαρότητα στην αντιμετώπιση των παιδιών με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες. Στην σημερινή Ελλάδα, η πολιτεία δυστυχώς στερείται της σοβαρότητας αυτής.

Η αδυναμία λειτουργίας της ειδικής αγωγής, εκτός του ότι –κυρίαρχα- ζημιώνει παιδιά, επιβαρύνει επιπλέον την οικογενειακή λειτουργία, η οποία είναι γνωστό ότι έχει επιβαρυνθεί τεράστια, δυσανάλογα και ανεπίτρεπτα από την οικονομική συγκυρία και τα περιοριστικά μέτρα.

Καλούμε, επιτέλους, τις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες, άμεσα και αποτελεσματικά, να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό ώστε η σχολική μονάδα να λειτουργήσει εύρυθμα με βάση την οργάνωσή της και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ως προβλέπεται εκ του νόμου.

Καλούμε, επιτέλους, τις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες, να σταματήσουν να αντιμετωπίζουν την ειδική αγωγή και τα παιδιά με αναπηρίες, ως πολίτες β’ κατηγορίας ή παιδιά ενός κατώτερου θεού και να επιδείξουν ευαισθησία και υπευθυνότητα στο μέτρο και στο βαθμό που είναι αναγκαίες για την ουσιαστική ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα.

Απευθύνουμε δε, ειδική έκκληση, στην Προεδρεία της Ελληνικής Δημοκρατίας, όπως αναλάβει ουσιαστικές πρωτοβουλίες, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της ως θεματοφύλακας του Συντάγματος και των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, για την ουσιαστική υποστήριξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Με εκτίμηση.

Γιάννης Κανάβας

Επικεφαλής Διοικούσας Επιτροπής
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!